Емоционалните и поведенческите проблеми могат да доведат до препоръки за служебна дисциплина, избягване на училище, отстраняване и изоставяне. Психичното здраве и нарушенията в обучението също могат да накарат учениците да напуснат напълно училище. Последствията от тези свързани с училищната дисциплина проблеми надолу по пътя са сериозни: непълна заетост и безработица, затвор и намалено качество на живот. Проблемите започват рано.математика без граници
Изгонванията в предучилищна градина са почти два пъти по-чести — 89% по-високи — когато класните стаи нямат редовен достъп до психиатър или психолог.¹⁰ Само 23% от програмите за предварителна подготовка в цялата страна имат психиатри/психолози на място или планирани посещения.
Излагането на риск от проблеми с психичното здраве в първи клас води до 5% спад в академичното представяне само за две години.¹¹образователен център
Учениците в специалното образование са изложени на висок риск.
Повече от 77 000 деца в специално образование получават отстранени или изключени за повече от 10 кумулативни дни в годината, включително деца с аутизъм, тревожност и нарушения в обучението¹²
Тези, отстранени или изключени за повече от 10 дни, включват 5,7% от децата с емоционални разстройства и 2,6% от учениците с „други здравословни увреждания“ (OHI), като ADHD
В едно проучване на студенти със специално образование процентът на отстраняване/изключване за ученици с емоционални смущения е 64%.¹³образование
Въпреки стереотипа, че цялото специално образование се провежда в отделни или „специални“ класни стаи, учениците, обслужвани съгласно Закона за образованието на лица с увреждания (IDEA), са до голяма степен част от „масовото“ образование поради политиките за приобщаване, които „натрапват“ вместо „измъквам.“ Деветдесет и пет процента от учениците, обслужвани по IDEA, посещават редовни училища, а 61,1% от тях прекарват повече от 80% от времето си в „обикновени“ или общи класни стаи.¹4кан академия български език
Психичното здраве и нарушенията в ученето са свързани с по-високи нива на отпадане. Процентът на отпадане за всички студенти е 7%; за студентите, обслужвани по IDEA е 21,1%; за подгрупата от ученици, обслужвани по IDEA с емоционални смущения, процентът на отпадане се покачва до 38,7%.obr.education
27 985 деца на възраст 14-21 години с аутизъм, емоционални разстройства или други здравословни увреждания, включително ADHD, отпадат всяка година. И 45 846 ученици със специфични нарушения на ученето също отпадат всяка година. ¹5khan academy българия
Отпадането води до затвор. Отпадналите от гимназията са 63 пъти по-склонни да бъдат вкарани в затвора, отколкото завършилите четири години колеж.¹⁶
70,4% от младежите, участващи в правосъдната система за непълнолетни, отговарят на критериите за психиатрична диагноза¹⁷, а 68% от затворниците в държавните затвори не са завършили гимназия.¹⁸
Отпадането води до лошо качество на живот.образование без раници
Лицата без гимназиално образование живеят 9,2 години по-малко от хората, завършили гимназия.¹⁹
По-високото разпространение на ADHD и LD изостря проблемите с дисциплината.²⁰
Щатите в региони с над средния процент на ADHD и LD спират децата при два пъти по-висок от средния за страната.
Щатите в региони с нива на ADHD и LD под средните спират децата на половината от средното за страната. ²¹