Откакто в средата на 2015 г. стартирах собствена агенция за дигитален маркетинг, експериментирах с няколко SEO инструмента. Опитах всички – безплатни, безплатни и платени.groweasy
В някои случаи ми се наложи да се абонирам за даден инструмент само защото клиентът ми вярваше, че той предоставя най-точната информация за уебсайта му.
Ето я и суровата истина: Не всички SEO инструменти са еднакви. По-голямата част от тях не си заслужават времето и инвестициите ви.
Затова в тази статия реших да помогна на други собственици на агенции да избегнат капана на инвестирането в посредствен инструмент, като изброя 5 SEO инструмента, в които си струва да се инвестира.groweasyltd.com
Преди да започнем, нека да определим някои основни правила.
В този списък ще бъдат включени само универсални SEO инструменти, т.е. инструменти, които включват всички от следните пет основни възможности:seo грешки
Проучване на ключови думи
Проучване на конкуренцията
Анализ на обратните връзки
Технически SEO одит
Проследяване на позиции
В списъка няма да бъдат включени инструменти като BuzzSumo, Ubersuggest и собствения инструмент за планиране на ключови думи на Google. Въпреки че тези инструменти са уникално полезни, те не са универсални инструменти за SEO.
Например Keyword Planner е точно това – инструмент за анализ на ключови думи в рамките на Google Ads. Не можете да извършите SEO одит на сайта с помощта на Keyword Planner. По подобен начин BuzzSumo е отличен инструмент за маркетинг на съдържанието и работа с влиятелни личности. Не можете да го използвате за одит на обратни връзки или за проследяване на позиции.дигитална агенция
По този начин инструментите, които са представени по-долу, изпълняват всички функции на SEO и предоставят приложими отчети – от SEO одит на сайта до анализ на конкуренцията и проследяване на позициите. Като използвате някой от тези инструменти, можете да подобрите цялостната SEO оптимизация на уебсайтовете на клиентите си и да очаквате те да се класират по-високо в резултатите от търсенето.
Ако успеете да намерите инструмент в рамките на настоящия си бюджет и такъв, който може да изпълнява сравнително добре всички ключови SEO функции, тогава ще сте стигнали до вашия инструмент за SEO. Надявам се, че ще успеете да намерите един такъв инструмент в списъка по-долу.
И така, без повече приказки, ето 5-те най-добри SEO инструмента, които можете да разгледате, за да разширите бизнеса на вашата агенция.
Топ 5 SEO инструменти за агенции за дигитален маркетинг
1. Semrush
Използвайте го, ако основният ви приоритет е проучване на ключови думи, анализ на конкуренцията и одит на сайта.
Нека да започнем нещата с моя любим инструмент за SEO: Semrush. Използвам Semrush от първите дни на моята агенция и това е моят продукт за всичко, свързано със SEO.
Semrush е известен предимно с възможностите си за проучване на ключови думи и конкурентна информация. Ако клиентът ви е сравнително нов на пазара или работи в сфера с много конкуренти, тогава няма да е лесно да се класира за ключови думи с голям обем и висока конкуренция. В такива случаи най-добрият ви залог би бил да започнете да се насочвате към ключови думи с ниска конкуренция и висок потенциал за трафик.
Можете да използвате инструмента Keyword Magic на Semrush, за да определите най-добрите ключови думи, върху които да се фокусирате за уебсайтовете на вашите клиенти. Можете да намерите както заглавни термини, така и дълги ключови думи за кампанията си, но ако се насочвате към дълги ключови думи с висок потенциал за трафик, търсете ключови думи, които имат нисък до среден обем на търсене, ниска конкуренция и ниска трудност на ключовите думи.какво е google ads
Комплектът от инструменти на Semrush включва и един от най-усъвършенстваните инструменти за SEO одит на пазара. С инструмента за одит на сайтове на Semrush ще можете бързо да идентифицирате и да отстраните всички критични грешки в уебсайтовете на клиентите си.
Топ функции
Инструментът за одит на сайтове на Semrush прави задълбочен технически SEO одит на сайта и ви помага да отстраните всички критични SEO грешки на сайта.
Отчетът Organic Research ви позволява да видите най-добре представящите се ключови думи на вашите конкуренти, да откриете нови органични конкуренти и да следите промените в позициите на домейните.
Инструментът Keyword Magic ви позволява да откриете най-добрите ключови думи, върху които да се съсредоточите за вашите SEO и PPC кампании.
С инструмента „Домейн срещу домейн“ можете да извършвате странични сравнения на до пет домейна и да видите общите и уникалните ключови думи на домейните.
2. Ahrefs
Използвайте го, ако основният ви приоритет е анализът на обратните връзки.
Когато става въпрос за анализ на обратни връзки, няма по-добър инструмент от Ahrefs. Това е предпочитаният инструмент за анализ на обратни връзки на водещи експерти в областта на маркетинга и SEO заради огромния размер на индекса му и точността, с която представя данните.
Ahrefs може да се похвали с най-големия в света индекс на живи обратни връзки (16 трилиона връзки), а неговият обхождащ софтуер обработва до 5 милиарда уебстраници на ден. Освен това има удобен за ползване интерфейс, който допълнително подсилва репутацията му на първокласен инструмент за SEO.
През последните няколко години Ahrefs се превърна в цялостен маркетингов инструментариум, предлагащ отделни инструменти за изследване на ключови думи, одит на сайта и съдържание. Но Ahrefs продължава да е известна с Site Explorer – инструмент за проверка на обратни връзки и органични изследвания, който предлага задълбочен поглед върху трафика при органично търсене и профила на обратните връзки на всеки уебсайт или URL адрес.
С помощта на Site Explorer можете да видите кои уебсайтове имат връзки към уебсайтовете на вашите клиенти и към сайтовете на техните конкуренти и да оцените качеството на техните профили на обратни връзки. Можете също така да анализирате ключовите думи, по които се класират конкурентите, и да видите кои страници носят най-голям трафик от търсачките.
След това има Rank Tracker на Ahrefs, който е един от най-често използваните инструменти в SEO. С помощта на Rank Tracker можете да наблюдавате класирането на клиентите си в търсачките с течение на времето и да съпоставяте резултатите им с тези на техните конкуренти. Можете също така да получавате планирани отчети, които се доставят направо в пощенската ви кутия.
Топ функции
Инструментът Site Explorer (Изследовател на сайтове) предоставя задълбочен поглед върху профила на обратните връзки и трафика при търсене на всеки уебсайт или URL адрес.
Rank Tracker на Ahrefs ви позволява да наблюдавате класирането си в Google при търсене на десктоп и мобилни устройства в 170 държави и да съставяте графики на представянето си спрямо това на конкурентите.
С помощта на Keywords Explorer 3.0 на Ahrefs можете да получите хиляди подходящи идеи за ключови думи с точен обем на търсене, оценка на трудността на ключовите думи и разширени показатели като кликове, процент на връщане и родителска тема.
3. HubSpot
Използвайте го, ако основният ви приоритет е оптимизирането на процента на конверсия на вашите клиенти.
HubSpot предоставя цял набор от инструменти за SEO и съдържание, за да изградите авторитета си при търсене и да повишите рязко конверсиите.
Инструментите за SEO на HubSpot са интегрирани с инструмента за стратегия на съдържанието на HubSpot – инструмент, който ви позволява лесно да откривате и класирате теми, които са важни за вас и вашите клиенти. Тази интеграция може да бъде много полезна, когато проучвате потенциални ключови думи в нишата на клиентите си, по които да създавате съдържание.
Тъй като инструментите за SEO на HubSpot са съчетани и с други инструменти за оптимизиране на коефициента на конверсия (CRO), като целеви страници, A/B тестване, разговорни ботове и призиви за действие, можете наистина да се съсредоточите върху максимизиране на коефициента на конверсия за вашите клиенти, както върху макроконверсиите (посетители, които купуват техния продукт/услуга), така и върху микроконверсиите (посетители, които се абонират за техния бюлетин, гледат промоционално видео и др.)
Сега нека поговорим за основния недостатък на пакета за SEO на HubSpot: цената. За да получите достъп до SEO инструментите на HubSpot, трябва да преминете към професионалния план HubSpot Marketing Hub, който е 560 USD/месец. Това е висока цена, която трябва да се плати за маркетингов софтуер. В този смисъл бих ви предложил да обмислите тази опция само ако искате да използвате първокласни инструменти за CRO и да имате достъп до целия си пакет маркетингов софтуер на едно място. С други думи, ако конверсиите са основната ви цел, тогава вероятно трябва да изберете HubSpot.
4. Serpstat
Използвайте го, ако разполагате с по-малък бюджет, но все пак искате надежден SEO инструмент.
Проблемът с повечето SEO инструменти е, че те струват почти 100 USD на месец. Това е стандартната практика на ценообразуване в тази индустрия. Популярни SEO инструменти като SEMrush, Ahrefs и Moz са на сходни цени, което не е идеално, ако тепърва започвате.
Serpstat се откъсва от тази стандартна практика на ценообразуване с основния си план, който струва само 69 USD/месец, което го прави чудесна алтернатива на SEMrush и Ahrefs за малки агенции.
Стартирал през 2013 г. просто като инструмент за изследване на ключови думи, Serpstat постепенно се превърна в пълноценна платформа за SEO и PPC анализ.
Със Serpstat можете да правите проучвания на ключови думи, анализ на конкуренцията, технически одити на сайтове, анализ на обратни връзки и много други. Данните, генерирани чрез този инструмент, може да не са толкова точни или изчерпателни, колкото други инструменти като SEMrush или Ahrefs, но все пак това е надежден инструмент за SEO. И като се има предвид фактът, че плановете на Serpstat започват от скромните 19 USD/месец, инвестицията си заслужава.
Най-добри функции
Усъвършенстваният инструмент за одит на сайта на Serpstat ви позволява да откриете и отстраните всички критични SEO грешки на вашия уебсайт.
С невероятно полезната функция „Търсене на въпроси“ можете да проучвате въпроси от нишата и да намирате идеи за създаване на съдържание, стимулиращо трафика.
С отчета „Свързани ключови думи“ можете да генерирате всички заявки за търсене, които са семантично свързани с вашата семенна ключова дума.
5. Mangools
Използвайте го заради феноменалните му възможности за проучване на ключови думи.
На последно място, но не и по важност, имаме пакета от инструменти за SEO на Mangools. Стартирал през 2014 г., Mangools включва пет SEO инструмента – KWFinder за изследване на ключови думи, SERPChecker за анализ на SERP, LinkMiner за анализ на обратни връзки, SERPWatcher за проследяване на ранга и SiteProfiler за анализ на уебсайтове.
Mangools е може би най-известен с водещия си инструмент KWFinder – базиран в облака инструмент за изследване на ключови думи, който ви помага да генерирате идеални идеи за ключови думи, които можете да използвате за всичко – от публикации в блогове, съдържание на уебсайтове, целеви страници и копия на PPC реклами. Но другите SEO инструменти в пакета са също толкова полезни и се предлагат на сравнително достъпна цена.
Така че, ако разполагате с ограничен бюджет, но все пак искате да инвестирате в инструмент, който да ви помага в ежедневната SEO оптимизация, Mangools е най-добрият вариант. Това е най-икономичният инструмент за SEO в този списък.
Най-добри функции
KWFinder – инструментът за проучване на ключови думи на Mangools – ви позволява да намерите идеи за ключови думи с точни обеми на търсене и има един от най-точните показатели за трудност на ключовите думи на пазара.
С помощта на LinkMiner можете да намерите и възпроизведете най-мощните обратни връзки на вашите конкуренти.
SiteProfiler – инструментът за анализ на уебсайтове – ви позволява да анализирате трафика, най-ценното съдържание и профила на обратните връзки на вашите конкуренти.