Влез в акаунта си

6 умствени математически стратегии | Съвети и трикове за ученици

Когато нямат манипулации или хартия под ръка, учениците трябва да се чувстват удобно да правят основна математика наум.СЪСТЕЗАТЕЛНА МАТЕМАТИКА

За щастие, всяко дете може да го направи, при условие че знае правилните съвети и трикове.printt

Ето шест стратегии за умствена математика, на които да научите вашите ученици. Ще им вдъхнете увереността да оставят калкулатора си и да започнат да решават проблеми със собствената си пара!avigea.net

  1. Закръгляване до най-близките десет
    Работата в партиди от 10 прави събирането и изваждането много по-лесно, защото не е необходимо заемане или носене. Студентите могат да се възползват максимално от това, като закръглят числата в сбор до най-близките 10.МАТЕМАТИКА

Номерът е да запазите „допълнителните“ числа, използвани за закръгляване, и след това да ги извадите в края. Моделирайте това на учениците си с разговор с числа. Например, ако сумата е 57 + 48, вашият мисловен процес може да бъде:

Ще закръгля тези числа до 60 + 50, защото това е по-лесно за добавяне.
Но ще имам предвид, че си дадох допълнително 5 за закръглянето (3, за да превърна 57 в 60, и допълнителни 2, за да превърна 48 в 50). Ще трябва да извадя това 5 от окончателния си отговор, когато стигна.avigea
Моята закръглена сума: 60 + 40 = 110.
Минус 5 = 105.

  1. Работете отляво надясно
    На хартия учим учениците да решават многоцифрени суми отдясно наляво, като започваме с единиците и заемаме/прегрупираме според изискванията.

Но ако ги правят психически, те могат да работят по обратния начин и да не се притесняват да следят заемането и прегрупирането. Да вземем 34 + 17 като пример:образованието

Първо събираме 3 и 4 в колоната с десетки, което ни дава 40.
Сега добавяме 4 и 7 в колоната единици, което ни дава 11.
Добавете 11 към 40 и получаваме общо 51.

  1. Използвайте хакове за умножение
    Запомнянето на таблиците за умножение е умствено препятствие по математика за повечето учащи се в начален етап, но става много по-лесно, след като запомнят следните „хакове“:

Всяко число, умножено по 1, остава същото.
Към всяко число, умножено по 10, се добавя нула.математика без граници
Всяко число до 9 пъти по 11 е една и съща цифра, която се повтаря два пъти (напр. 99).
Заедно тези хакове незабавно дават на учениците 60 факта за умножение, които могат да бъдат изчислени автоматично – без никаква нужда от запаметяване.

Изпробвайте уменията на учениците си и участвайте в Световния ден на математиката, най-голямото онлайн състезание по математика в света.

  1. Преместете десетичната запетая, за да намерите лесно процент
    Изчисляването на 10% бакшиш в ресторант е една от най-цитираните задачи по математика. За щастие има измама за това, която е лесна за запомняне.

Всичко, което учениците трябва да направят, е да преместят десетичната запетая с едно място назад, като резултатът е точно 10% от първоначалната сума. Така 25 долара стават 2,50 долара, а 7,50 долара стават 75 цента.авигея

След като овладеят нещата, учениците могат да използват много от 10%, за да изчислят бързо и други проценти. Те трябва само да го удвоят, за да намерят 20%, или да го намалят наполовина за 5%. Добавете тези две заедно и те ще имат 25%.

Терапията на дребно изведнъж става много по-лесна!

  1. Направете предположения
    В ежедневието умствената математика рядко трябва да бъде 100% точна. Ако това стане, обикновено ще посегнем към калкулатор или лист хартия.

Кажете на учениците си, че е добре да се подходи към по-сложен умствен математически проблем чрез „предполагане“ на отговора.

Това може да означава просто да работите с най-високите стойности на място в сумата и да използвате това, за да изчислите, че отговорът ще бъде „около“ определено число. След това могат да проверят отговора чрез работа.

  1. Разбийте проблема
    Разглеждайки някои от тези умствени математически стратегии, може би се чудите защо те изглежда използват толкова много повече стъпки от подхода на учебника. Няма ли това да направи нещата по-объркващи, когато учениците го разработят в главите си?

Всъщност е точно обратното. Вместо да бързат към окончателно решение, учениците ще имат много по-голям успех, ако разделят по-голям проблем на поредица от по-малки и след това преминават през тях систематично.

Не забравяйте, че е малко вероятно този процес да дойде естествено за всички. Най-добрият начин да го научите е като моделирате разговор с числа, докато вие самите преминавате през проблем. Мислете на глас и изрично насочвайте вниманието към всяка от стъпките, през които преминавате, за да стигнете до крайно решение.

Съвет: практикувайте това за себе си, преди да моделирате в класа. Много от умствените движения, които правите, може да са толкова интуитивни и бързи (все пак сте учител по математика), че дори няма да ги разпознаете, докато не забавите темпото и не си водите бележки!